duminică, 6 august 2017

Pătlagină

Alaltăieri am adunat seminţele de pătlagină cu frunza lungă.

Urmează să usuc frunze şi să adun seminţe de la pătlagina cu frunză scurtă şi lată. Din asta am prin toată curtea. Sunt fericită că nu am reuşit s-o extermin pe vremea când am luat casa asta şi când nu ştiam prea multe despre pătlagină.
E o plantă minunată!



***
Seminţele sunt învelite în membrane. Dacă le freci un pic, cade pleava. Rămân seminţe frumoase, lucioase, asemănătoare cu cele de in, doar că-s mai mici.

...în stânga, seminţele; în dreapta, pleava


8 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. O usuc pentru iarnă, pentru ceai de tuse. Cea crudă, vara, se zdrobrşzr uşor şi se pne pe răni, zgârieturi.
      Iar seminţele au aspectul şi duritatea seminţelor de in, au şi ele întrebuinţări medicinale (mai ales în tratarea sindromului de colon iritat, dar şi altele).

      Ștergere
    2. *pune
      (scuze pentru greşeli - am scris repede-repede şi nu am verificat)

      Ștergere
  2. Stiu ca e planta medicinala, dar ma minunam ca vrei sa o inmultesti. Nu m-am gandit ca si semintele au o folosinta. Merci !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, sunt şi ele folositoare.
      Nu e nevoie s-o mai înmulţesc, am foarte multă în curte.

      Ștergere
  3. se spune că în grădină se vor găsi plantele medicinale de care stăpânii gospodăriei au nevoie !
    şi noi folosim enorm de mult pătlagina - este un miracol pentru sănătate ! dar nu i-am folosit seminţele până acum - mulţumesc frumos pentru idee !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Probabil că aşa e.
      Oricum, trebuie să folosim mai mult plantele medicinale. Eu mereu îmi propun. Anul ăsta chiar am strâns câte-un pic din tot ce aveam. E bine să fie în casă.

      Ștergere