duminică, 14 iulie 2024

Minunate ființe

 



*

Altfel, grădina suferă groaznic de caniculă și secetă. (Și noi suferim, dar măcar ne putem retrage în casă la răcoare.)
Roșiile Rugby sunt minunate (hibrid, deci rezistente; productive, frumoase și gustoase - și dulci, le tolerez foarte bine).
Și castraveții se fac, bieții de ei! Am pus două tranșe de răsaduri, la distanță de 2-3 săptămâni.
Am avut caise și vișine din abundență.
Prunul de la Daria a intrat pe rod, am strâns cam un castron de prune (sunt rotunde - nu aveam decât lunguiețe).
Corcodușele au trecut cam nebăgate în seamă. Ce nedreptate! (Am acrit o dată ciorba și am făcut trei borcane de acritură pentru iarnă. Atât.)
Sunt încântată de șofrănel - am nenumărate fire, care au dat un aer de mare veselie grădinii. Acum trec la următoriul stadiu. Sunt pe fază să adun semințe pentru la anul.
Ardeii bulgărești sunt pliiiiini de rod. 
Vinetele se fac și ele, dar mai greuț, acum sunt cât pumnul (aseară am cumpărat de la Aurel și am căpătat bonus porumb de fiert).

Ca noutăți cu blană îi avem pe puiuțul Whisky (după ce a dat târcoale pe la gard 3 săptămâni) și pe puiuțul Alba (speriată de bombe, a stat vreo lună numai în tei, apoi, treptat, cu infinită răbdare, am reușit s-o facem să coboare și să vină pe aproape - dar mai avem de lucru cu ea până vine frigul, s-o îmblânzim ca lumea și să-i găsim cazare peste iarnă prin magazie, pe undeva).




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu