joi, 26 octombrie 2017

Smochini - seminţe

Azi am pus în ghivece seminţele de smochine Black Bursa. Despre soiul ăsta de smochin am aflat că e specific Turciei şi că în zona ţării noastre s-ar putea să nu fructifice, pentru că trebuie polenizat de nu ştiu ce viespe care la noi nu există.
Cu toate astea, m-am hotărât să fac acest experiment, deoarece informaţiile sunt oarecum contradictorii. Pe alte site-uri se spune despre smochin că nu are nevoie de polenizator, pentru că se autopolenizează.

În fine, e un experiment de durată, care presupune răbdare multă (şi speranţe constante).

În altă ordine de idei, mă pregătesc să protejez cei trei smochini pe care-i am în grădină.
M-am hotărât pentru metoda următoare: crengile aplecate la pământ, acoperite cu rafie şi frunze, apoi cu pământ. Se pare că aşa vor  rezista foarte bine dacă iarna va fi geroasă.


*

Sau, şi mai bine, crengile acoperite cu vrejuri de roşii, care nu le plac deloc şoriceilor:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu