joi, 25 mai 2023

Încă nu am pus toate răsadurile în grădină :(

 Mai am diverse de pus, printre care și roșii (Gardner's Delight, Grădi-determinate și cele primite cadou de la S.Mk.).

Azi am reușit să cam termin cu celelalte (dovleci, dovlecei, castraveți - toate soiurile primite de la S.Mk. - lemon, șarpe, barese, aligator... să vedem ce vor produce), dar câte-un fir sau două din una sau alta tot mai am de plasat pe unde-oi mai găsi loc.



*

Roșiile de anul acesta sunt cam următoarele:
- rozov gigant
- red giant
- prekos
- pearson
- siberiene
- grădi (determinate)
- belle coeur
- ananas noir
- azoichka
- gardner's delight
- kind
- albă-ca-zăpada (probabil! - au fost câteva fire ieșite singure în solar)
- zlatava (probabil! - la fel ca albă-ca-zăpada)

Vinete - 10 fire de Aragon, răsaduri cumpărate de la un vecin
Ardei - Steluța, k-iuți, bulgărești; răsaduri cumpărate: kapia, gras, gogoșari
Dovlecei - aurii, verzi, la metru
Dovleci - uchichi-kuri, plăcintar și... de frumusețe: tărtăcuțe și turbanul-turcului
Castraveți - barese, cornison, șarpe, amar, lemon, aligator
Lufe (le cam papă limacșii, off)
Fasole - scarlet, purple, la metru, oloagă, aurie de Bacău

Alte plante (unele oarecum noi) în grădină:
- năsturel (e drăgălaș, a înflorit)
- broccoli - merge excelent
- cartofi, câteva cuiburi, de poftă, când va fi să facem cartofi noi
- cartofi dulci, 7-8 cuiburi (a cam fost chin să obțin lăstari)
- kale
- anul ăsta avem mărar (dar e mic, nu i-am pus apă)
- bobul evoluează frumos, însă nu am mult - de-o mâncare cu sos și de o pastă de pus pe pâine prăjită
- varza chinezească a înflorit (la fel ca pak-choiul, nu reușesc să nimeresc momentul optim - cred că renunț
- am câteva sfecle chioggia, ce mă bucur!
- mizuna merge foarte bine
- rucola a înflorit
- am 2 fire de ciumăfaie lilac!... iar cu asta aș face trecerea la ornamentale, unde lista e mai lungă, așa că procrastinez :)

Căpșunii rodesc extraordinar, mai ales cei luați de la Ferma Drăghici!
Pentru a face salată, am pus mangold din belșug, galben și roșu. Și un spanac chinezesc multicolor, care acum e mititel (rudă mai degrabă cu știrul).
Cardonul merge binișor, totuși îmi pare că_crește cam încet.
Busuioc - tulsi și thai de la D.T. - e încă mic, cam la 15 cm.
Mazărea mangetout nu prea are soare și, în consecință, nici flori, deci voi avea producție mică. Anul viitor va trebui să-i schimb locul.
Am vreo 5 fire de Malabar, iupia!

Succese mari am înregistrat și cu salatele și cicorile. (Till e de o frumusețe rară!) Mă voi ocupa și mai și la toamnă de ele, îmi plac diversele forme de frunze, texturi, nuanțe...).


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu