marți, 21 februarie 2023

Skirret, calomfir și Malabar

La curățenia de azi de la semințe, am găsit cele trei menționate în titlu: skirret, calomfir și Malabar.
Skirret și calomfir am mai încercat anul trecut, dar nu a germinat nimic.

Skirretul (Sium sisarum) e o plantă foarte interesantă, asemănătoare cu păstârnacul, zice-se. Doar că e peren - ce minune, nu?

Se seamănă la 0,5 cm adâncime. Are nevoie de 20-22 grade C ca să germineze, în 14-21 de zile!
Planta ajunge la70-130 cm. Iubește soarele.
Rădăcinile se consumă fix precum cele de scorțonera.

***

Cu Malabarul nu sunt probleme - e productiv, ne place și e frumos. Atâta doar că am avut mari emoții că nu mai am sau nu mai găsesc semințele. Iar în grădină, unde a tot răsărit singur primăvara, atâta am răscolit pământul anul trecut, ca să pun schinduf și bănuții-lui-Iuda (uitând că acolo trebuia să iasă Malabarul), încât s-a supărat și n-a mai apărut.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu