marți, 28 februarie 2023

Iernițe (din nou) și liliac de vară alb, de la Ionica

Floricele de iarnă, galbene, drăgălașe. Formează mici tufe, nu trec de 5 cm înălțime.
Popular, se cheamă omag de iarnă sau anemonă de iarnă. Științific, Eranthis hyemalis.

Ionica îmi spune că la ea s-au înmulțit nemăsurat, pe cărări, în straturi, peste tot. Se autoînsămânțează - condiții să aibă! La mine rămăsese același firicel pe care mi l-a dat tot ea mai demult.

Azi, mi-a dat din nou o tufiță și câteva plante răzlețe. Le-am plasat lângă lavanda de bumbac.




*
Mi-a mai dat și un butaș de liliac de vară alb. (Eu am mai pus cândva, am avut trei varietăți de la Pepiniera Mizil, dar doi s-au uscat peste vară, probabil de la caniculă. Am rămas doar cu cel movaliu - Buddleja Empire Blue.)
Încerc acum să-l prind din nou pe cel alb. Se pare că asta ar fi perioada favorabilă.
(L-am mai marcotat astă-toamnă pe-al meu, să vedem în primăvară cu ce rezultate.)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu