duminică, 17 septembrie 2017

Roşii sălbatice

S-au copt!!! Bucurie!
În ciuda faptului că au foarte multe seminţe, gustul e minunat! Aroma lor e de fruct! Seamănă cumva cu smochinele la textură şi gust.
Mie-mi plac nespus de mult!

Azi am recoltat şi seminţe pentru anul viitor.




*

Şi tot azi, am reuşit să fac ketchup.
Cam trei kilograme de suc de roşii (l-am pus la fiert înainte, să fie mai groscior - desigur, tot afară, la foc de lemne), un kilogram jumătate de ardei gras, kapia şi gogoşari copţi şi făcuţi pastă cu mixerul, cinci cepe mărişoare şi o căpăţână de usturoi, făcute şi ele pastă.
Am fiert până s-a îngroşat, apoi am adăugat cimbru şi frunze de ţelină uscate, o lingură de sare, piper, o sută de mililitri de oţet şi două sute de grame de zahăr.
Totul în borcane sterilizate (la jumătate dintre ele am pus şi busuioc uscat), iar acum încă sunt în bain-Marie.
Au ieşit şase borcane de patru sute de grame.

6 comentarii:

  1. interesante - nu am gustat aşa ceva !
    felicitări pentru ceea ce faci afară la foc de lemne - mami nu vrea să mai facem afară focul deşi eu aş dori !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dacă te tentează, îţi pot trimite seminţe, să le încerci.

      Ștergere
  2. Răspunsuri
    1. Spre ruşinea mea, nu mai ştiu de unde am seminţele. Cumpărate sau primite de la un grup de grădinari de pe FB.
      Dacă vrei, îţi trimit câteva seminţe.

      Ștergere
  3. Buna ziua. Am gasit blogul dvs si imi place mult! De 2 ani stau la casa si am inceput si eu sa plantez legume, inca invat. As dori si eu cateva seminte din aceate rosii daca mai aveti. Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cristina, mulțumesc pt mesaj.
      Nu am reușit să intru pe blogul tău, poți să-mi acorzi acces ca să ne cunoaștem?

      Ștergere