miercuri, 20 martie 2019

Mazărea ș.a.

Vedeta zilei e mazărea. În sfârșit, am reușit să pun boabele în pământ.
Am pregătit cu mare sârg stratul - am mărunțit pământul l-am stropit un pic, am făcut șănțulețe cât am putut eu de drepte.
Am pus patru soiuri:
- Oregon Sugar Pod (cam mâncată de gărgărițe, offff.... am ales ce am putut, sper să nu pierd soiul)
- Blauwschokker
- Record
- Desiree
Primele trei sunt mangetout

*
Am pus bulbișorii de usturoi decorativ.
A fost cu suspans... Fănică mi-a furat punga cu bulbi. Când am recuperat-o, din 35 de bulbi mai erau 22. A fost imposibil să-i găsesc pe cei pierduți - pe jos e plin de petale de cais, iar bulbișorii cam așa arătau, deci erau perfect camuflați pentru ochelarii mei. :)

*
Semințele de lupin au mers în răsadniță.
Cu strângere de inimă, că mi-e teamă de încă un val de iarnă.
Așa că am inventat un sistem din care sper ca lupinul să iasă câștigător: am pus semințele în mici ghivece, pe care le-am îngropat pe jumătate în răsadniță. Peste ghivece, clopote din peturi. Deasupra, o folie, apoi geamul. Dacă se vor anunța temperaturi haine, voi putea lua ghivecele în casă de cu seară.

*
Magnolia are superbi boboci.




2 comentarii:

  1. ai pus mazarea toata in acelasi strat? (daca da, soiurile se vor amesteca si la anul vei avea nevoie de alte seminte). lupinul e cam mofturos la mutare, daca mai ai seminte pune-le direct in pamant, rezista la temeraturi usor sub 0 si clar -5 nu mai vedem acum.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am reținut de anul trecut că nu se corcesc.
      Anul trecut am pus Oregon Sugar Pod și Blauwschokker în același strat, dar am întrebat pe FB de chestia cu corcitul: https://www.facebook.com/groups/710279965800291/permalink/936012759893676/


      Dar oare lupinul scos din ghiveci fără prea mare deranj se va prinde? M-am gândit să fac așa ca să nu dea vreun îngheț (anul trecut a fost pe 23-24 martie zăpada cu praf saharian), plus că mi-am zis că e ca un răsad cumpărat la ghiveci.
      Am păstrat semințe și să pun direct în grădină. Anul trecut am obținut 2-3 plăntuțe în grădină, dar nu știu de ce s-au topit. Mulțumesc, Simona.

      Ștergere