luni, 29 ianuarie 2018

Liatris

Am luat acum doi ani bulbi de liatris (liatris spicata - plantă perenă), au răsădit plante vigroase, care au înflorit minunat. Florile sunt de un mov strălucitor, au formă de spic şi se deschid dinspre vârf spre bază.
În toamnă, am rupt un spic uscat şi l-am păstrat. Azi am vrut să văd cum arată seminţele şi, eventual, să le sădesc. Am găsit pe net o fotografie edificatoare (ca să pricep ce trebuie să obţin de la spicul pe care l-am păstrat).

Sursa foto: https://archive.epa.gov/greenacres/web/html/mshstar.html

Am constatat că am o mulţime de seminţe. La capăt, seminţele au un fel de puf care, probabil, le ajută să fie purtate de vânt şi, astfel, planta îşi asigură urmaşi. Aşa îmi explic de ce, la distanţă de câţiva metri de locul unde aveam planta, anul trecut a apărut "din senin" o mică tufă tânără de liatris.
(Cred că asta este una dintre florile care nu m-ar deranja să fie invazive...)

"spic" de liatris de la mine din grădină

seminţe de liatris din producţia proprie

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu