sâmbătă, 17 iunie 2017

Dovlecei

Am fost bucuroasă în primăvară că am strâns seminţe diverse de dovlecei. Din păcate, de-abia recent am aflat că nu se pun cuiburi de seminţe diferite unele lângă altele, pentru că se corcesc.
Vedem ce va fi, dacă va trebui s-o iau de la capăt cu adunatul seminţelor diverse.

Dovleceii-floare lipsesc din foto, dar vor veni şi ei curând, în 2-3 zile vor putea fi recoltaţi

***

Actualizare: am recoltat ieri, 18 iunie, şi un patison (dovlecel-floare)




***

Noutăţi la capitolul reţete cu dovlecei, anul ăsta: ratatouille, pe care l-am cam ratat, nu am putut controla focul şi s-a caramelizat un pic sosul de roşii, fapt care a dat un iz amărui; dovlecei umpluţi cu legume şi cârnaţi, iar deasupra un ou, asta a fost foarte delicios, cu toate că tot pe pirostrii i-am gătit şi, la fel, nu am putut controla iuţeala focului; salată lipovenească de dovlecei (în ceaun, la foc de lemne, dovleceii daţi pe răzătoare se lasă la scăzut, cu un pic de ulei; reci, se servesc cu ceapă crudă tocată şi un pic de oţet, eventual balsamic).






***

1 august: dovlecei-floare umpluţi cu carne tocată (orez, multă ceapă, ouă, verdeaţă) şi sos de kapia şi roşii deshidratate, plus cimbru uscat şi pătrunjel proaspăt


2 comentarii: