duminică, 29 mai 2022

Deși duminică, n-am stat...

...cum ar fi trebuit. :)

- Am pus în stratul înalt tot ce mai era de pus. Acum, am așa: gulii, broccoli, varză de Bruxelle, roșii (Black Krim, Glossy Blue Cherry...), praz, fasole, varză kale și, printre astea, câte-o crăiță, câte-un snop de creson-de-câmp, o nalbă uriașă de care nu mă-ndur și e ca măgaru-ntre oi, o kale înflorită, 2-3 fire de praz cu semințe, 3-4 fire de jalapeno care arată rău pentru că au frunzele găurite și 2-3 cartofi ieșiți aiurea, probabil din cojile încolțite, aruncate aici pe post de compost.
Acum e mulcit cu carton. Am găsit mulți limacși și cred că tot mulți mai sunt - sper să se lipească de cartoane și să macine la ele, să nu mai mănânce frunzele plantelor.
Mâine o să pun paie deasupra.

- Am transplantat restul de crăițe pe marginile straturilor. Și am mutat plăntuțele de castraveți sau dovleci cine știe de care, ieșite spontan în compost - sunt tare curioasă ce vor fi.

- În solar, surpriză! Iese cucamelonul.
Iese și fasolea urcătoare pe care am pus-o de răsaduri, forțată de împrejurări. În grădină nu a ieșit, așa că mai încerc așa.

- Salata Till e frumușică (foto). Salata-cicoare a înflorit frumos, cum știe ea.


*
Ieri, T a tuns ierburile din livadă și cărările.
Acum e ceva mai ordine.
A plouat un pic, plantele se înviorează, dar și buruienile. Așa că intervențiile lui sunt necesare mai des.
Ne bucurăm că unul dintre cei doi moșmoni rodește bine (și e doar al doilea an), la fel unul dintre caiși.
Am tot adunat căpșune - mai mari ca niciodată și destul de multe.
A înflorit salvia sclarea (iarba Sf. Ioan), care mie-mi place nespus. Mai am mici plăntuțe ieșite aiurea prin grădină, trebuie să le găsesc un loc unde să le mut pentru anul viitor.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu