duminică, 28 martie 2021

Bob

Boala bobului mi-a inoculat-o Ali. În primul an, am avut o producție bunicică.
Azi am pus soiul pitic, The Sutton - m-am tot uitat pe net și am dat de o idee nouă: să pui cuiburi de câte trei boabe, ca plantele să se susțină unele pe celelalte. Distanța între cuiburi, cam 30 de cm. Nu sunt foarte convinsă că ideea e bună, dar... testăm.

De regulă, dintr-o boabă ies două tulpinițe, sunt multe frunze, deci la trei boabe mi-e teamă că va fi cam aglomerație. Îmi pare rău că nu mi-a venit ideea să pun cuiburile în zigzag.
În fine, vedem ce se-ntâmplă...

Mâine mai am de pus un soi, Aquadulce Claudia.
Se spune despre el că e foarte bun pentru toamnă. Dar nu oriunde, nu merge bine la orice climă.
Poate o să păstrez câteva boabe pentru toamnă să-l testez. Încă nu m-am hotărât, mai mă uit pe net să văd dacă există șanse și la clima noastră.

*
Acum, pe seară, am udat morcovii, pătrunjelul și mărarul, mazărea, amestecul de baby leaf (pakchoi, tatsoi, salată), tufele de agriș și gutuii japonezi, plantați în primăvara asta.

*
1 aprilie
De abia azi am pus în strat și boabele de Aquadulce Claudia.
O să mai iau un plic sâmbătă de la Brico, să-l păstrez pentru iarnă, de pus în solar.

***

Am luat un plic de semințe baby leaf de la Verve.
Pe plic nu scrie concret ce semințe conține, ci doar că sunt baby leaf, dar pe net zice că-s pak choi, tatsoi, salată Cracoviensis, Romaine, spanac Noua Zeelandă, în total cca 500 de semințe.
Ce mă nedumerește este că în plic nu sunt semințele mărunte pe care le știm, ci niște capsule destul de mari, aproape rotunde, ceva mai mult de 50 la număr.
(Am mai auzit la Tunde de spanac neozeelandez, poate că ăsta este.)






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu