sâmbătă, 19 mai 2018

Kale Dwarf

Un fir de kale dwarf e în suferinţă - ceva îl atacă.
M-am hotărât să testez maceratul de gălbenele (sunt încântată de el că nu miroase urât ca celelalte macerate, miroase amărui - ca Sirogalul, siropul de pătlagină din copilărie, pentru gât; culoarea maceratului e un maro-închis).
Vedem dacă are efect...



***

După ce am reuşit să însănătoşesc varza kale cu macerate, a fost atacată subit de gărgăriţa tulpinii de rapiţă/varză şi s-a făcut scrum totul, la propriu! Este cea mai mare înfrângere pe care am suferit-o în grădină.
Practic, nu există arme împotriva acestor vietăţi urâte.
Nici nu ai timp de reacţie.
Deşi iniţial am fost foarte supărată şi mi-am zis că nu mai pun crucifere, am pus totuşi seminţe în 6 păhărele, s-o iau de lacapăt. Poate în ghivece, ca să am verzele sub ochi permanent.
Totuşi gărgăriţele tulpinii de rapiţă/varză există undeva prin grădină, pot ataca oricând cruciferele şi, am impresia, le dibuie oricât de departe ar fi. Conopida Romanesco e în altă zonă a grădinii faţă de varza kale, iar acum e şi ea în suferinţă. La fel toate firele de varză de Buzău (vreo 20) de la Nico.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu