luni, 1 mai 2017

Ceapă verde

Am plantat-o astă-toamnă şi a crescut fain. Două brazde măricele.
O tot consumăm aşa, verde. Nu mă gândesc la vreo producţie de ceapă uscată (deşi e aşa de multă, că probabil o parte va înflori şi va ajunge să se usuce).
Ca să avem mai multă vreme ceapă verde, săptămâna viitoare o să mai plantez o brazdă de arpagic.

Am şi o amintire veche, veche de tot, legată de ceapă: ai mei plantând arpagic într-o toamnă, într-o zi friguroasă. Eu nu voiam să stau singură în casă. Şi-mi amintesc că mama m-a îmbrăcat gros şi-am tremurat afară, pe lângă ei. Îmi amintesc vag discuţia din casă - mama rugându-mă să rămân la căldură. Şi-apoi, următoarea imagine, brazda de arpagic pe care lucrau mama şi tata.


2 comentarii:

  1. Mie imi place taiata maruntel in salata de laptuci si in cea de cartofi fierti. Citeam undeva, ca daca tai floarea, se face mai frumoasa ceapa uscata. Da n-am incercat ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Şi mie îmi place în salate, Dani.
      E o idee foarte bună chestia cu tăiatul dlorii, lasă că încerc eu. :)
      La multe plante se spune că dacă tai floarea, se întâmplă ceva în bine. Aşa că de ce n-ar fi aşa şi la ceapă?
      Zilele trecute citeam despre măcriş că trebuie tăiate tijele florale dacă vrei ca frunza să fie în continuare bună de mâncat.
      Mulţumesc pentru că mi-ai dat ideea.

      Ștergere