luni, 15 decembrie 2014

Micșunele

Cândva, în grădina de-acasă, aveam micșunele.
În vară, cu nostalgia micșunelelor de altădată, am semănat în grădină câteva semințe. Au răsărit plăntuțe sănătoase, dar n-au făcut nici măcar o floricică.
Toamna târziu, frunzele lor erau tot verzi, dar eu mă-ntristam la gândul că vor degera când va da gerul, fără să fi avut și ele un bobocel, ceva. Așa că am luat câteva și le-am pus într-un ghiveci, în casă.
Și când colo... cele din ghiveci sunt cam rebegite și le cam cad frunzele, pe când cele din grădină, după ce a nins, a dat îngheț ș.a.m.d., sunt sănătoase și vesele.
Habar nu aveam că sunt așa rezistente!
Vor înflori în primăvară?  Aveți micșunele? Care este viața lor? :)

Micșunele în grădină, pe 15 decembrie


10 comentarii:

  1. Si mie imi plac si inca n-am in gradina. Daca nu ma inseala memoria sunt perene, cel putin in gradinile de-aici, unde nu ingheata. Cum vad rasad de micsunele la pepiniera, cum cumpar :) Si o sa le plantez cu gandul la plantutele tale curajoase :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O să fac şi eu cercetări pe net. Dar dintotdeauna mi-a plăcut să aflu din experienţa directă a celorlalţi.

      Dacă nu vei găsi răsad, te rog să iei în calcul şi varianta să-ţi trimit seminţe, în cazul în care te vei hotărî să le faci loc în grădina ta minunată de trandafiri (şi nu numai).

      Ștergere
    2. Multumesc pentru oferta ! :) In fiecare an imi zic sa plantez cateva si mereu raman in stadiul de proiect si-apoi de Paste, cand le vad inflorite in gradinile altora, imi amintesc de ele :)

      Ștergere
    3. Cu plăcere. Cand ajung la cutia cu semincioare, de la moșie (glumesc!), le pregătesc și stabilim ce și cum.
      Nu știu dacă de Paștele ăsta vor fi înflorite, dar de cel viitor, sigur. (La mine nu au înflorit în primul an. Dar poate era bine să fac răsad în ghivece, în casă, ca să câștig timp.)
      Ținem legătura pe tema micșunele. (Și nu numai.)

      Ștergere
  2. Răspunsuri
    1. Mulțumes foarte mult!
      Sărbători fericite! Un an nou plin de bucurii, multă sănătate!

      Ștergere
  3. Sunt plante bienale, deci is in grafic :D O sa ai flori toata vara viitoare!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce bucurie! Mulțumesc pentru mesaj. :)
    Chiar mă uitam că și acum, sub zăpadă erau verzi și frumoase.
    (De-abia aștept primăvara!)

    RăspundețiȘtergere
  5. Uite ceva despre micsunele (care au nevoie de ingrasaminte) :
    http://7coline.wordpress.com/2012/11/13/matthiola-incana-micsunele-mixandre/

    Mie imi plac carciumaresele si gura leului care se ingrijesc foarte usor si au flori multe si frumos
    colorate :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc, Gabi, pentru link.
      Și mie îmi plac foarte mult cârciumăresele. Anul trecut, am pus doar cârciumărese simple. Anul ăsta o să remediez treaba și o să pun și cârciumărese bătute. Au culori extraordinar de frumoase: grena, cyclam, culoarea untului etc.
      Gura-leului aveam în grădina copilăriei. Eu nu am pus în grădină. Dar ce bine că mi-ai amintit de florile astea! în primăvară, pun și eu în grădină.

      Ștergere