joi, 4 septembrie 2014

Folosiţi săpunariţa?

Am citit în dimineaţa asta un articol în care, printre altele, se vorbeşte despre săpunariţă (Saponaria officinalis).
Folosiţi această plantă?

Ca floră spontană, cred că am trecut de multe ori pe lângă săpunariţă.
Dar de culturi de săpunariţă nu am auzit încă.
Am văzut că există cu flori albe şi cu flori mov. Au oare cele două soiuri aceleaşi caracteristici?
Am mai găsit diverse informaţii pe net, dar mi-ar plăcea să aflu lucruri practice, verificate, direct de la grădinari care chiar le-au plantat şi le-au folosit, şi pot da informaţii concrete din experienţa proprie.

De asemenea, dacă cineva are seminţe, aş vrea şi eu (contra cost sau la schimb cu alte seminţe - oricare variantă e în regulă).

sursa foto: aici

sursă foto: aici

4 comentarii:

  1. La mine creşte în mod spontan.Este cea cu flori albe. Am să fac poze şi le pun pe blog.
    O ştiu din copilarie.Ne frecam mainile cu ea,şi facea clăbuc precum săpunul.Nu cunosc ce beneficii ar avea.. O să fiu atentă la sămanţă.Străng şi va dau. De unde sunteţi? Eu sunt din Bucuresti.

    RăspundețiȘtergere
  2. Dragă Adriana, și eu sunt în București,
    Aș vrea tare mult sămânță,
    Dacă-ți face cu ochiul ceva de la mine de pe blog, să-mi spui.
    De-abia aștept să văd pozele pe blogul tău.
    Mulțumesc!

    RăspundețiȘtergere
  3. Mulțumesc pentru informații, eu chiar nu știam prea multe despre această plantă cu flori atît de delicate.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pare foaaaarte interesantă, într-adevăr. Sper să ajung să o şi folosesc, să o probez.
      O să-ţi povestesc atunci cum este în realitate, folosită concret.

      Ștergere