miercuri, 17 septembrie 2014

Vinete

Anul ăsta, vinetele nu s-au mai făcut aşa spectaculos ca anul trecut.
Totuşi, de câte o salată din când în când am avut. Sau de câte un ghiveci.

De-abia acum, la final de sezon, mi se pare că au explodat florile, dar nu cred că vor mai avea timp să devină rod.

Oricum, în toamna asta nu o să mai fac zacuscă. M-am hotărât să pun la congelator câteva pachete de vinete coapte şi câteva de gogoşari copţi. Sora vecinei noastre mi-a povestit nu demult că aşa face, iar când au poftă de zacuscă, o pregăteşte rapid cu ingredientele din congelator (face periodic câte o cantitate mică, atâta cât consideră că se va mânca într-un interval scurt de timp).
Cum nu mai avem spaţiu de depozitare a borcanelor, mi-am zis că o să testez şi eu varianta asta. 

*

Completare, 30 septembrie:
Aseară am văzut la emisiunea lui Mircea Dinescu o reţetă interesantă. Azi, am încercat-o şi eu: vinete pané.
Se coc vinetele, se curăţă de coajă, se taie pe jumătate, pe lung.
Se dau prin făină, apoi prin ou bătut bine, cu usturoi zdrobit. Şi iar prin făină, şi iar prin ou bătut. Se prăjesc pe ambele părţi. Se scot pe un şerveţel, care absoarbe uleiul.
Nu prea e un fel de mâncare dietetic, dar putem face excepţii din când în când, nu? :)
Merg la fix cu salată de roşii

5 comentarii:

  1. Daca ai loc in congelator, e bine :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mai e ceva locşor...
      Anul ăsta am pus la congelator doar dovlecei cubuleţe şi fasole păstăi.

      Ștergere
  2. Exact asa ne-am hotarat si noi sa facem. In fiecare an eu puneam si vinete la congelator si faceam si zacusca. Invariabil, ma prindea vara cu ele neterminate. Asa ca anul asta am sa fac si eu zacusca numai daca-i vine cuiva pofta.

    RăspundețiȘtergere
  3. Dacă-i loc în congelator atunci e perfect! La mine nu e, din păcate...O toamnă minunată îți urez!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, aşa este, atâta vreme cât mai e loc în congelator, e bine. Pe urmă... se complică lucrurile.
      Eu mi-aş fi dorit un beci, dar... nu e.

      Ștergere