duminică, 31 august 2014

Călătoare în grădina cu flori de câmp

De cum am aflat de locul ăsta, am vrut să ajung să-l văd. Bănuieile mele s-au confirmat. Natura e o minune aici - colţii (stâncile) sunt impresionanţi, iar poieniţele sunt pline de tot felul de flori sălbatice, pe care nu aş şti să le numesc (printre ele sunt şi un fel de panseluţe minuscule, violet cu gălbui, pe care ai putea să le ratezi uşor dacă nu eşti atent; flori violet-deschis, care seamănă un pic cu ochiul-boului, dar sunt mai mici; plus multe altele, purpurii, galbene, crem etc.).
Cum îmi doresc de multă vreme planta agătăţoare-târâtoare din imagine, m-am încumetat şi am luat un fir destul de lung. Nu ştiu cum se numeşte... Are rădăcini din loc în loc, unele mai vechi şi zdravene, altele noi, firave, formate doar din câteva firişoare.
Sper să reuşesc s-o prind în grădina mea.


Cu acest articol, mi-ar plăcea să particip la concursul propus de Green.
______________
Azi, 8 septembrie, în zi de mare sărbătoare, a sosit premiul-surpriză pentru mine: o gentuţă tare şic şi foarte folositoare!
Am pozat-o în luminile şi umbrele toamnei.


Iar în interior, încă o surpriză. :)


Mii de mulţumiri, Green!

4 comentarii:

  1. Se numeste iedera si daca se prinde pe vreun perete sau copac, cu greu o mai poti da jos. O am si eu si se suise pe tencuiala de la casa ( poate si cu vointa noastra :)) dar am renuntat la ea ca facea rau.
    Bafta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc, Vasi!
      Eu am nişte iederă şi are frunza altfel, mai mare şi cu lobi mai mulţi, mai adânci, mai ascuţiţi; de-asta nu am îndrăznit să mă gândesc că asta ar fi tot iederă. Dar ca multe alte plante, se vede treaba că şi iedera e de mai multe soiuri. :)
      Noi am pus iederă pe un gard (am luat un fir de la Costineşti, într-o vară, iar din firul ăla s-a înmulţit incredibil). Pe astălaltă, sălbatică, cu frunza mai mică, am văzut-o căţărată pe copaci şi mi s-a părut că dă foarte bine, de-asta am "recoltat-o" şi am băgat-o în bagaj. :)

      Ștergere
  2. Ti-am scris pe mail sa-mi trimiti adresa sa-ti pot pune la posta premiul surpriza :)

    RăspundețiȘtergere