luni, 29 septembrie 2014

Tarhon

Am moştenit tarhonul din grădină de la foştii proprietari. La început, nu prea ştiam la ce să-l folosesc. Îl puneam alandala la o mâncare sau alta, după inspiraţia de moment.
Dar până la urmă şi-a găsit locul în bucătărie.
T. a venit de la Cluj cu o reţetă de ciorbă ardelenească de tarhon. Mâncase acolo şi-i plăcuse mult. Avea să-mi placă şi mie. Aşa că, an de an, pun tarhon în oţet.


Reţeta de ciorbă ardelenească de tarhon e aşa:
- afumătură, musai! (costiţă, ciolan, orice)
- un pumn de tarhon în oţet, tocat
- un morcov ras
- un ardei capia fideluţă
- o ceapă tocată fin
- 4 ouă
- 4 linguri de smântână
- 3-4 căţei de usturoi (sau mai mult, după gust)

Se pune la fiert afumătura cu un pic de sare. Când e fiartă bine carnea, se pun tarhonul, ceapa, morcovul şi capia. Se lasă cam 15 minute, apoi se opreşte focul.
După 15-20 de minute, se drege ciorba cu ouăle amestecate cu smântână şi usturoi.

2 comentarii:

  1. O reteta foarte consistenta :) Si pui ouale intregi sau doar galbenusele ? Eu am incercat sa pun tarhon din seminte si nu mi-a iesit. Imi amintesc, ca bunicii il foloseau la gatit.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ouăle se pun întregi. Se bat bine-bine cu telul. Se amestecă cu smântâna până se omogenizează.
      Daaaa... e consistentă. Cam ca ciorba de burtă (care şi asta ne place foarte mult).

      Ștergere