luni, 8 septembrie 2014

Gogoşari, kapia şi ardei gras roşu

Am avut mari speranţe de la firele de gogoşari din grădină dar, din păcate, au produs anemic. Puţini gogoşari şi mici. La fel s-a întâmplat şi cu ardeiul gras.
Din kapia ureche de elefant de la Brânduşa, un singur fir a produs, un ardei (pe care o să-l ţin de sămânţă). Celelalte fire s-au uscat, unul câte unul.

Puţintei şi mititei, of...

În toamna asta, aveam planuri mari cu gogoşarii, de pildă.
Îmi plac nespus în sos de muştar.
În cele din urmă, după un aşa eşec în grădină, am fost nevoită să cumpăr. Am luat 10 kg şi ieri am pregătit delicioşii gogoşari în sos de muştar, astfel:

Ingrediente
10 kg gogoşari
1 l ulei
1 l oţet
1 kg zahăr
dafin
sare
piper boabe
900 g muştar

Întâi se face un sos din ulei, oţet, zahăr, muştar, piper, dafin. Când se omogenizează şi fierbe, se pun gogoşarii tăiaţi felii. Se fierbe totul cu capac, 10-15 minute, la foc mediu, apoi fără capac încă 10 minute. La final se potrivesc de sare.
Se toarnă în borcane sterilizate în prealabil, se înfiletează bine capacele, apoi se răstoarnă borcanele cu fundul în sus şi se lasă la răcit (se acoperă cu prosoape groase, să se răcească lent).
Mi-au ieşit 15 borcane de 800 ml.

Fierţi în ceaun, la foc de lemne, sunt şi mai gustoşi - aţi mâncat vreodată asemenea bunătate? :)

Celebrul linguroi despre care povesteam aici
Aici, doar 13 borcane, pentru că două au mers la vecinele mele

6 comentarii:

  1. Foarte buna salata asta de gogosari! E buna si ca un aperitiv. E dulce acrisoara. Faina !
    La mai multe combinatii bune!

    RăspundețiȘtergere
  2. Mă tentează și pe mine să încerc...Pare foarte apetisantă. Salata. Spor la lucru!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Marta, poţi să încerci cu o cantitate mai mică de gogoşari, ca să vezi dacă îţi plac.
      Eu am făcut şi anul trecut, am povestit aici:
      http://piesaneterminataptpianinamecanica.blogspot.ro/2013/09/gogosari-in-sos-de-mustar.html
      De-abia aşteptam să fac iar. :)

      Ștergere
  3. Mmm, ce bine arată! Te invidiez, eu nu prea sunt gospodină. :p

    RăspundețiȘtergere
  4. E adevărat că îmi place să lucrez în grădină şi să gătesc câte ceva din când în când. Însă la capitolul performanţă, nu stau chiar foarte bine. Acum sunt ca un pescar care nu prinde mereu peşte şi atunci, în drum spre casă, e nevoit să cumpere. :)
    Cam aşa am păţit anul ăsta cu ardeiul gras, gogoşarii, kapia.
    Merg însă tot înainte, cu planuri grădinăreşti şi culinare... poate cu timpul apar şi rezultate mai bune.

    RăspundețiȘtergere