luni, 15 aprilie 2024

Se trec lalelele...

...dar e o perioadă încă splendidă în grădină - unde te uiți, sunt tablouri pline de verdeață și flori.
Se trec lalelele de cultură, dar de-abia acum înfloresc cele vechi, roșii și galbene, rămase de la tanti Marițica. Ținem foarte mult la ele.
Înfloresc căldărușele, brunnera-s la apogeu, pocnesc bobocii de bujori arbustivi.
T. a tuns foarte frumos cărările și grădina arată ordonat, așa cum îi șade bine cuiva disciplinat, care adoră să fie pus la patru ace.


În poze, ceapa-ciorii dobrogeană, din 2021, tot iese, drăgălașa...





*
Bobul este tare frumos.
În solar, am pus câteva fire de roșii uriașe de Bălțătești și câteva de ardei bulgăresc (ciorbagiii noștri nelipsiți de când nu mai putem mânca iute).
Salata verde, rucola anuală și perenă, spanacul nou - toate merg bine.
Leurda s-a făcut din belșug, nici nu credeam vreodată că o să am leurdă atât de multă, de n-o s-o pot isprăvi. :)
S-au prins vărzuțele Daubenton, cebare și calomfirul.

Răsadurile de toate felurile stau cuminți în solar - se anunță câteva nopți foarte reci, cu 3-4 grade. Apoi le voi planta.
Deocamdată, în lotul experimental cu compost făcut de mine, am pus 3 fire de roșii cherry drops, un fir de Elena, 3 fire de lufă, câteva semințe de dovleac și 4 cuiburi de fasole la metru, care se vor urca pe gardul cu tanti Lenuța (și parcă văd că toate păstăile vor fi la ea, că acolo bate soarele :))) ).
Eșalotele cresc bine. Red Toga face semințe. La fel, ceapa roșie de Buzău, pe care am luat-o când am fost la festivalul dovlecilor, stă să-nflorească și ea.

În grădină e bine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu