miercuri, 22 martie 2023

Ploaie binefăcătoare, la fix!

Ieri am stat nonstop în grădină, am făcut tot ce mi-am propus: am scos toată Ajuga reptens din stratul de lângă ușă, pentru că se întinsese și sufocase totul.
Am scos vreo două găleți mari, cu vârf, le-am replantat (ce chin!) în zona solarului. Le-am udat bine și mi-a trecut prin cap: ce bine-ar fi să plouă!

Și, azi-noapte, când m-am trezit, ploua.
Și azi a plouat toată ziua.

Tot ieri, am curățat tufănelele, am adus din solar încă trei (inclusiv cea de la Dana Toader). 
Și am eliminat cât s-a putut din obraznicul untișor.

tufănica de la Dana Toader a rezistat foarte bine în solar peste iarnă;
ieri am mutat-o în grădină, azi a plouat toată ziua, calm dar persistent



***

Azi a fost zi mai molcomă la capitolul treburi grădinăristice. Singurul lucru pe care l-am făcut a fost să transfer cartofii dulci din apă în turbă. Deși, dacă chiar sunt tratați să nu încolțească, probabil că nici în casă, în turbă, nu o vor face. Oricum, i-am pus sub masă la mamarea în cameră, unde e permanent foarte cald (insuportabil pentru mine).
Am lăsat în apă doar cele două jumătăți puse ultimele, când m-am impacientat că nu o să am lăstari de cartofi dulci, anul ăsta.

***

M-am interesat de lavanda de bumbac - nu, nu o tund acum!

Dacă o tunzi prea târziu primăvara, riști să nu ai flori în anul respectiv.
Așa că optez pentru tunsura de după înflorire.
Am citit undeva că floricelele își păstrează foarte bine culoarea (galbenă) multă vreme. Așa că... la fix: o să tai florile cu tijă lungă pentru coronițe ornamentale.
Așadar: lavanda de bumbac se tunde cam o dată la 3 ani, la 15-20 cm. Foarte devreme, primăvara. Sau după ce înflorește.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu