miercuri, 24 mai 2017

Căpşuni

Tot pe vechii mei căpşuni mă bazez.
Pentru că, din seminţele de căpşuni care produc tot anul, mi-a ieşit o singură plăntuţă, iar aia tot minusculă stă, nu vrea deloc să crească. O îngrijesc, sunt cu ochii pe ea, încerc să nu o supăr cu nimic. Vedem dacă se face mare... eu sper.

Cum în alţi ani nu am fost aici ca să fiu cu ochii pe fructe, multe-multe se pierdeau.
Acum e altă treabă. Le verific în fiecare dimineaţă (ba chiar şi seara uneori, de drag).
Le-am protejat de ploaie şi de melci - îs mulcite la urgenţă, după discuţii cu fetele de pe grupul de grădinărit.

Din ce am adunat ieri şi azi, am pus câteva la congelator pentru îngheţată, am gustat proaspete şi am făcut şi un borcan mare de gem, după o reţetă care mi-a plăcut pentru că se păstrează culoarea frumoasă a fructelor:
https://www.lalena.ro/1119-reteta-Gem-de-capsuni.html#.WSPJDClP_XA

4 comentarii:

  1. Ce bine la sta in farfuria de lut ! Sa le mancati sanatosi !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumim, Dani!
      (Mie îmi plac mult farfuriile de lut. Sâmbăta trecută am găsit la târgul de Moşi de aici şi castroane uriaşe. Mi-a plăcut unul pictat cu cucoş şi mi l-am luat.)

      Ștergere
  2. minunate căpşuni - felicitări pentru fotografie!
    şi la noi s-au copt multe căpşuni, le-a mers bine anul acesta (la noi de obicei e mult soare şi le-am lăsat cu iarbă, nu le-am curăţat) ! mami a făcut dulceaţă şi sirop - este la a treia rundă (eu le pun în borcane şi în sticluţe, cu etichete)! restul mâncăm cât putem, ne bucurăm că s-au făcut multe anul acesta şi sunt sănătoase !
    cu drag, îţi doresc multă sănătate şi spor la grădinărit !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E bine de tine că te ajută cineva. :)
      Şi eu am zis că anul ăsta fac multe conserve, şi mai ales gemuri, pentru că în general cam toate fructele-s din belşug.
      Mulţumesc, sănătate şi vouă şi să aveţi o grădină minunată, cu tot ce vă doriţi!

      Ștergere