miercuri, 22 iulie 2015

Cireșe


Cireșii din curte au făcut doar câteva fructe. Sunt prea tineri încă. De la anul, sper să fie harnici.
Așadar, anul ăsta, ne-am regalat cu cireșe de la piață. Neașteptat, încă se mai găsesc la vremea asta  (6,5 lei/kg). Toată vara, de câte ori am avut ocazia, am cumpărat. Ca niciodată. În alți ani, mâncam cireșe de 2-3 ori și gata.
Ba chiar am făcut de două ori tartă - o recomand călduros (aluatul clasic de tartă se coace, apoi se umple cu cireșe fără sâmburi și mascarpone îndulcit cu miere sau zahăr brun; la final se ornează din belșug cu cireșe).
*
Anul ăsta am strâns codițele pentru ceai - la asta am vrut să ajung de fapt, scriind despre cireșe. Am uscat câteva mâini bune, la care o să le adaug și pe cele de astăzi.
Ceaiul din cozi de cireșe este diuretic, depurativ.

Azi, din piață
De păstrat în pungă de hârtie sau într-un săculeț de pânză


5 comentarii:

  1. puţine cireşe dar fotogenice !
    şi eu strâng codiţe şi multe alte plante medicinale !
    îţi doresc multă răbdare cu pomii fructiferi - cum vremea este ciudată acum, nici noi nu mai avem fructe prea multe în pomişori !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am mai strâns și eu izmă, gălbenele și patlagină (pe asta din urmă nu prea știu la ce o s-o folosesc, dar să fie acolo...).
      Mulțumesc. Chiar trebuie răbdare cu pomii, că-s foarte tineri, iar anul ăsta avem în fiecare doar câteva fructe, până-n 10. Altfel, gustoase...

      Ștergere
  2. Minunate pozele tale, declanseaza valuri de salivari involuntare.
    Felicitari pt blog.
    N-am prea inteles cum faci tarta de cirese, imi pui o foto, sau imi explici ca la prosti? Cum adica se umple aluatul? se acopera zici? Multumesc.
    Pup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mersiiiiii. :)
      Nu am poză cu tarta, dar e simplu: fac aluat de tartă și îl coc. În coaja respectivă pun crema de brânză, iar pe deasupra, multe cireșe. Las la frigider.

      Castronelul este de la Horezu.

      Ștergere