marți, 14 iulie 2015

Castraveți

Am fost uimită să văd ce de castraveți am în grădină. Mi s-au părut mulți, mulți, mulți...
Ce să fac cu ei? (Vecina, tanti Ioana, tocmai îmi spusese că și ea are mulți și că îi toacă la pui.)
M-am hotărât imediat: îi pun în saramură, iar peste câteva zile îi putem mânca.

Zis și făcut: dintre borcanele mari, l-am ales pe cel mai mic. Când l-am pus lângă lighenașul de castraveți spălați, mi-am dat seama că nu, nu am chiar așa de mulți. Ba chiar că nu-mi vor ajunge să umplu borcanul care, comparativ cu producția de castraveți, părea acum gigantic.
În fine, nu am abandonat ideea. Am pus castraveții în borcan și am strecurat printre ei și fâșii de dovlecel (e prima dată când încerc, să vedem ce gust vor avea), am turnat saramura (la un litru de apă, o lingură cu vârf modest de sare "bronjoasă", vorba nepoțelului). Deasupra, am fixat castraveții cu tulpini de mărar.
Vineri, o să văd rezultatul.

...în partea de sus a sticlei se reflectă bucătarul-fotograf :)

6 comentarii:

  1. Reteta asta o fac si eu, in plus pun si usturoi, iar ca si conservant...frunze si ramuri de visin, la fundul borcanului si deasupra. Sanatate curata!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bună idee, Vasi. O să-mi îmbunătățesc și eu rețeta, mulțumesc.

      Ștergere
    2. Cu placere! Ce vreau sa iti mai zic, este faptul ca poti face reteta asta si pentru iarna, dar folosind castravetii de la sfarsitul verii, nu acum, si atunci se pun bucati de radacini de hrean si saramura se fierbe. Dar daca te intereseaza, mai discutam pe tema...Mama mea face aceasta reteta de-o viata si primavara, cand scoate un castron de castraveti murati si crocanti, dai cu basca de asfalt :)

      Ștergere
    3. Sigur că da, mă interesează tema.
      Cred că o să pun şi pentru iarnă. Mă gândesc dacă nu cumva ar fi bine să mai pun răsaduri de castraveţi, ca să am la toamnă, târziu.
      Ţinem legătura (şi) pe tema asta.

      Ștergere