marți, 21 noiembrie 2023

La vremea asta, în grădină

Azi, Vasi pomenea pe grupul FB de o salată din 60 de ingrediente, într-un film despre Agricultura regenerativă (S2, E2 - Down to Earth with Zac Efron). M-am uitat și eu pe net la episodul respectiv și m-a inspirat tare mult, mi s-a părut stimulativ, mobilizator.

La minutul 18.30 din filmuleț, erau afișate și ingredientele:

bucătarul spunea că pune o singură frunză/felie/fruct din fiecare ingredient

În comentariile la postare, fiecare a încercat un inventar al verdețurilor și legumelor din această perioadă - ce mai avem prin grădină.

Mie mi-au ieșit vreo 47 de 'ingrediente.'
în solar: busuioc, salvie, măcriș roșu, malabar, spanac, spanac peren, frunze de țelină, mărar, pătrunjel, chives, ceapă verde, usturoi verde, ardei bulgăresc, sfeclă galbenă, un fir de praz, frunze de muștar (16).
afară: kale, rucola, cicoare cu frunza franjuri, cicoare cu frunza lată, sfeclă chioggia, sfeclă sânge de taur (doar un fir, îl țin de sămânță), mangold roșu, mangold galben, cardon, cimbru, oregano, ardei iute, ardei gras (mititei), limba-mielului, frunze de condurași, hrean, fenicul, păpădie, roiniță, roșii peas, câțiva gogoșari mici, câteva vinete mici, flori de gălbenele și de panseluțe pentru ornament, mentă, rozmarin, semințe de știr roșu ca să fie și ceva crocant în salată, salată frunză de stejar (28).
În pomi mai am ceva mere mici, moșmoane tari.
Struguri tămâioși.
Măceșe.
Total, 48.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu