miercuri, 15 noiembrie 2023

Dacă tot mai am diverse prin curte...

...de pildă, pătrunjel, usturoi (și altele: gogoșari, ardei gras, câteva vinete, kale, roșii și gogonele, chiar și struguri și câteva smochine  etc.)...




...dar și pentru că am nevoie de (încă) o preocupare spirituală, m-am hotărât să încerc să țin postul.
Este o senzație grozavă să te bazezi pe propria-ți grădină!

Azi am făcut icre de usturoi - sunt bune. Foarte sățioase, așa că musai de făcut în cantitate mică.
(Am luat rețeta din cartea Bucătăria ortodoxă pentru posturile de peste an și pentru sărbători, Editura Sophia, 2022; apoi am văzut că cineva a reprodus-o și pe net, în La taifas.)
Din păcate, nu am avut lămâie. Așa că am încercat să înlocuiesc componenta acrișoară cu niște capere. A mers. 
Dar parcă tot aș fi adăugat și lămâie...



Așa că m-am dus la N. să-i cer o lămâie și să-i povestesc de noile mele rețete de post (mai am câte ceva în mânecă pentru zilele viitoare). 
[Vorbea la telefon cu sora ei, mi-a spus C. Am fost surprinsă că nu a amânat un pic convorbirea, ca să stăm de vorbă - eu așa aș fi făcut, dar... cât trăiește, omu-nvață.]
Nu am mai gustat și cu lămâie, nu am mai avut chef. Dar data viitoare, așa am s-o fac, clar!

(sursă rețetă:
"Bucătăria ortodoxă pentru posturile de peste an și pentru sărbători",
Editura Sophia, 2022)



...și desertul, direct din pom:



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu