luni, 16 mai 2022

Faisons le point avant d'aller plus loin

Sunt tot mai mulțumită de rezultatele din grădină.
Poate pentru că am crezut că sezonul ăsta va fi un dezastru, din moment ce nu puteam face mare lucru, doar treburi mărunte, care să nu presupună efort fizic.
Dar, cu ajutprul celor dragi, parcă lucrurile se așază chiar mai bine ca în alți ani.
Azi, Cris m-a ajutat să definitivez stratul lasagna. Mi-a adus două roabe de pământ bun, cu râme, din ladă.
Deasupra am mulcit cu foarte puțină tocătură de crengi și o să mai pun ceva masă verde (cred că frunze de mangold, pentru că au împânzit grădina).
Mai am un pic de gunoi de grajd de la Andreea, păstrat pentru cherry&co.

În solar am mai făcut loc pentru 2 fire de roșii: un Russian Giant și o San Marzano. În total, am 20 de fire (cred). O să notez mâine ce soiuri au rămas, în final.
Oricum, cert este că trei fire sunt înflorite (2 fire no name, pe care le-am păstrat pentru că ieșiseră singure, viguroase, timpurii).

După ce o să duc răsadurile de Hokkaido la locul lor, o să pun în loc încă 2 fire de roșii.
Și tot afară, o să mai am roșii în stratul triunghiular no 2 (cam 9 fire, probabil x2 la cuib).

Apoi urmează să transplantez castraveții - răsadurile sunt măricele.
Aștept să iasă și cucamelonul, l-am pus cam târziu (acum 3-4 zile).
La capitolul așteptare, mai e și fasolea, ar trebui să cam răsară.
Lufele sunt vii, dar de un verde cam palid - nu pricep de ce.
Din compost am recuperat răsad de turbanul-turcului, cam 5 fire.
La dușul de-afară încep să iasă dovleceii la metru, turbanul-turcului și plăcintar.
Dacă ar fi să fac o listă cu plantele de anul ăsta - legume și aromatice - cred că ar ieși destul de lungă (poate-o s-o fac într-o zi cu ploaie).

Mai e treabă multă de făcut...
Ca să nu mai spun de straturile de flori din care ar trebui să scot buruienile. De cărările care trebuie iar tunse. De macerate, pe care le-am cam terminat și trebuie să fac altele. De plăntuțe puse târziu pentru răsad (ochiul-boului siclam, hibiscus mare de la Ana Maria...). Și câte și mai câte alte treburi și griji.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu