duminică, 24 mai 2020

Treburi la final de săptămână + culori pentru primăvara viitoare

- am transferat ceapa ishikura și spanacul neozeelandez din ghivece în solar
- la fel, spanacul Malabar: am transferat câteva fire în grădină - în solar las doar 2-3, just in case
- am săpat porumbul de floricele și castraveții de-afară
- ieri am pus răsadurile de pepene galben (cam 10 cuiburi)
- am adunat flori de mușețel, iasomie și gălbenele și le-am întins la uscat pentru ceai
- uitându-mă prin grădină la florile mai ales galbene și mov, de notat pentru primăvara viitoare:
@ de-o parte și de alta a clematitei President mov, de pus semințe de maci californieni
@ crizantemele comestibile merg cu liliacul nemțesc
@ nemțișorii merg cu macii roșii și alte flori de câmp (dar macii sunt capricioși, ies unde vor ei)


Liliac nemțesc

Crizantemă comestibilă


4 comentarii:

  1. iasomia de gradina nu e jasminum (care e comestibila, florile sunt ok la ceai, ci Philadelphus coronarius. are valente medicinale, dar doar pentru uz extern.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pffff... ce confuzie!
      deci ce am eu e doar pentru frecție... :)
      mulțumesc, Simona, chiar e important să nu confundăm plantele - o să-i zic și prietenei mele Daria, care m-a inspirat cu adunatul florilor

      Ștergere
    2. Simona, m-a uitat pe net și tot nu m-am lămurit. Iasomia de prin curțile noastre pare să fie Jasminum communis.
      Nu știu ce e cu cealaltă.

      Ștergere