sâmbătă, 9 decembrie 2017

Lizincă

Am primit un fir de lizincă (Lysimachia nummularia) de la Ionica. S-a înmulţit, acum am câteva mănunchiuri.
A venit frigul, a venit bruma, ea rezistă.

E o plantă veşnic verde, cu toate că nu pare. Are mai degrabă un aer gingaş, inspiră fragilitate.
În vară, a făcut flori galbene, frumuşele, dar fără să ia ochii trecătorului. Funcţionează bine pe post de covor verde, ajutând la sufocarea buruienilor.
Am citit undeva că e foarte decorativă în ghivecele suspendate. La anul, experimentez şi asta.




6 comentarii:

  1. Stii ce? Ai grija unde o plantezi, caci e invaziva si nu mai scapi de ea.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mersi, Cristina.
      Deocamdată e într-un spaţiu delimitat. Sunt în faza în care îmi doresc să se înmulţească. :)
      Pe urmă, mai vedem...
      Oricum, e încadrată de cărări de piatră, de-aici nu mai are unde s-o ia.
      Doar să nu răspândească vântul seminţe...

      Ștergere
  2. Crezi tu ca n-are, dar se taraste pe piatra pana gaseste un pic de pamant si culmea, nici nu-i trebuie sol fertil! Ai grija cu ea. E frumoasa, dar mi se pare ca sufoca tot ce inconjoara.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Deci aşa e de obraznică? :)
      O să fiu atentă cu ea, mulţumesc.

      (Am mai păţit aşa cu menta. De-abia anul ăsta am reuşit s-o pun la colţ.)

      Ștergere
  3. Ca sa intelegi: in locul in care o am, am si menta. Menta se zbate sa traiasca, astalalta zburda vesela.

    RăspundețiȘtergere