miercuri, 16 august 2017

Prune

Omizile şi-au cam făcut de cap anul ăsta. Pomii nu şi-au primit la timp îngrijirile contra dăunătorilor, iar asta s-a văzut clar.
Prunele mari, rotunde sunt compromise aproape total.
În schimb, cele brumării sunt mai rezistente, au scăpat oarecum bine. Am strâns 4 kilograme. Sunt foarte frumoase, sănătoase. (O găleată de prune căzute pe jos au mers la Cris, pentru Scrofi.) Acum, la ora asta, cele faine sunt desfăcute jumătăţi, fără sâmburi şi cu 2 kilograme de zahăr peste ele. Mâine vor deveni gem.




6 comentarii:

  1. Eu o sa pun compot. Ma tot socotesc, daca sa pun scortisoara ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu am pus niciodată arome la compoturi. Dar sună bine...

      Ștergere
    2. eu pun. sau cardamom. mai ales la compoturile de pere, cirese si gutui. merge si anasonul stelat, merg si cuisoarele, depinde de gust.

      Ștergere
    3. Simona, mersi de idei. Cred că o să-mi reconsider reţetele... :)

      Ștergere
  2. nu avem asemenea prune !!! felicitări, sunt destul de bine crescute !
    noi avem pruni albi în curte (au avut puţine fructe anul acesta) şi aşa, ca ai tăi, în afara grădinii mari, la poartă ! dar nu au făcut prea multe !
    spor la ... gem !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am făcut gem, iar din câteva culese azi am făcut o prăjitură cu prune, care se face foarte uşor şi este extraordinar de gustoasă.
      Reţeta am luat-o de-aici şi am zis că mai fac:
      https://www.bucatareselevesele.ro/retete-culinare/prajituri-si-torturi/prajitura-rapida-cu-prune-szilvas-lepeny.html

      Ștergere