miercuri, 19 iulie 2017

Varză

Am pus 28 de fire de varză. Nu am ştiut dinainte că are atâţia duşmani în grădină, unii dintre ei feroce.
Fetele de pe FB vorbesc despre ploşniţa roşie care, se pare, e imbatabilă.

Deja ieri, când am udat-o am văzut că-şi iau zborul de pe frunze nişte chestii albe, minuscule, fără formă clară. Aşa că am făcut cercetări, săpături, am întrebat. Drept rezultat:

- aseară, am dizolvat o lingură de săpun de rufe ras, într-un litru de apă şi am stropit pe faţa şi pe dosul frunzelor
- dimineaţă în zori, am presărat cenuşă tot aşa, pe faţa şi pe dosul frunzelor

Mă gândesc azi cum şi cu ce să merg mai departe.



Iniţial, am exagerat cu cenuşa, ca în cele două imagini de mai sus.
Aşadar, trebuie mai puţină cenuşă, nu să acopere frunza.

*

Alte soluţii sunt:
- gulere de carton pentru fiecare fir în parte - foto 1
- politunele (din plasă de ţânţari) - foto 2 (am ales poza asta pentru că e rudimentar şi nu presupune îndemânare, deci pot să-l fac şi eu

 foto 1 - sursa:  https://notjustgreenfingers.wordpress.com/tag/how-to-make-cabbage-collars/

foto 2 - sursa: https://notjustgreenfingers.wordpress.com/tag/how-to-make-cabbage-collars/
***
**
9 august: Una dintre verze a fost păpată aproape integral. A rămas scheletul. Şi frunzele de pe poale. Pe spatele uneia, omizi.
Am luat apoi la controlat toate verzele, frunză cu frunză.
Am mai găsit vreo 2-3 care aveau cuiburi de omizi.
Le-am exterminat. Trebuie urmărite în continuare.



***
Capcana cu bere:
https://www.youtube.com/watch?v=43Ydf17msyQ

2 comentarii:

  1. anul acesta sunt fericită că nu am mai pus varză !!! anul trecut am avut multă varză plantată şi plângeam când le vedeam cum tăbărau dăunătorii pe ele !!! deşi iubesc fluturii, anul trecut i-am urât... îi alergam cum îi vedeam prin curte pe lângă varză...
    într-un timp le mai stropeam cu apă de urzici... şi plus că a fost secetă şi am udat în neştire...
    idei interesante ai găsit pentru protecţia lor ! spor la varză !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O, ce aventuri ai avut anul trecut cu varza!
      La mine, deocamdată, încă e bine. Sper să meargă tot aşa.
      O experienţă de-asta nu-mi strică. Iar la anul... mai văd eu ce şi cum. :)

      Ștergere