marți, 25 iulie 2017

Corcoduşe

Anul ăsta am redescoperit corcoduşele.
În curtea din spate, la graniţa cu vecina, avem un corcoduş roşu. Am făcut compot şi gem.
Compot am mai băut eu şi altă dată, dar aşa gem... nu-mi amintesc să mai fi mâncat.
Aşa că am mai făcut o tură, de data asta din corcoduşe galbene-aurii, pe care le-am cules dintr-un corcoduş aflat la drum, un pom al nimănui, cu crengile pliiiine de rod.
Apoi tanti Ioana m-a chemat la dânsa să-mi dea corcoduşe roşii, pentru o a treia tură de gem. Am adunat eu ce-am adunat, dar mi s-au părut necoapte, aşa că am completat cu soiul galben-auriu, de la drum.




***

Şi am descoperit astă-seară pe pagina de FB Ierburi uitate o reţetă absolut uimitoare: corcoduşe-măsline (conservate în sare; corcoduşele nu trebuie să fie coapte bine, ci doar aşa şi-aşa; într-un borcan se pune un strat de corcoduşe, unul de sare şi tot aşa până la buza borcanului, se lasă cam o lună, apoi se desărează şi se consumă la fel ca măslinele).
Citez aici cu ghilimelele de rigoare, printr-un print screen de pe pagina de FB Ierburi uitate, reţeta şi fotografiile grăitoare:



***

Am mai găsit şi eu câteva corcoduşe nu prea coapte, cât să încerc reţeta, să văd cam ce gust au.

6 comentarii:

  1. Marmelada de corcoduse lasata mai putin legata, ca sa aiba consistenta unui sos e minunata servita la friptura. Salivez ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţam pentru idee, de încercat!

      Ștergere
    2. Nu-i nimic, in mesaje se mai intampla.

      Chiar am facut un gem de corcoduse cum il descrii. Azi incerc combinatia.
      (De pilda, chiftelele alea de la ikea, cu gemul de nu mai stiu ce berry, imi plac.)

      Ștergere
  2. pare apetisant gemul de corcoduşe - felicitări! noi am băut doar compot şi vreo câteva găleţi cu corcoduşe le-am dat unei prietene, pentru a face ţuică !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mie-mi pare rău de tot că nu mă pricep la ţuici. :)
      Am studiat problema şi mi se pare prea complicat. Şi-aşa am puţin timp liber...

      Şi compotul e foarte bun, bravo că ai făcut. Şi pentru iarnă ar merge câteva borcane.

      Ștergere