joi, 2 octombrie 2014

Sfeclă 1

Spre deosebire de anul trecut, când la noi în grădină sfecla a rămas mititică, anul ăsta a crescut tare frumoasă. Este şi alt soi, dar a avut şi apă din belşug. Plus că nu a fost nevoie să o răresc eu (poate că la asta nu m-am priceput eu anul trecut), pentru că am cumpărat seminţe din alea lipite pe banderolă de hârtie.

De regulă, sfecla o facem salată - cu hrean, chimen.
Însă nu mică mi-a fost mirarea când, cumpărând un pachet de foi de plăcintă, am dat în interiorul pachetului de o reţetă de plăcintă de sfeclă.
Ingredientele îmi sugerează ceva... exotic, sau nu ştiu cum să spun altfel. Oricum, o combinaţie îndrăzneaţă.
Sfeclă, ulei, zahăr, miez de nucă (o sfeclă de cca 300 g se înăbuşă în 200 ml ulei, apoi sfecla se întinde pe foaia de plăcintă şi se presară cu zahăr şi miez de nucă). Aţi încercat vreodată aşa ceva?
Există reţete de plăcintă, mâncare sau altceva, în care sfecla să fie ingredient de bază, şi pe care le-aţi încercat şi le-aţi recomanda şi altora?

8 comentarii:

  1. Buna ziua. Noi folosim sfecla rosie foarte mult in salata cu hrean sau la ciorba. Chiar n-am auzit de reteta de prajitura dar daca gasesti si experimentezi cred ca vrem si noi. Oricum sfecla rosie este singura leguma care nu-si pierde proprietatile chiar daca este fiarta, cruda sau prajita. O zi frumoasa

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vasile, promit să testez curând o prăjitură/plăcintă cu sfeclă şi să revin cu impresii. :)

      Ștergere
  2. Ce sfecla frumoasa !!!
    Si noua ne place mult :) La salata de sfecla, pe care uneori o fac si cu maioneza, adaug nuca prajita si usturoi, asta daca nu o fac traditional, cu hrean. Am gustat si o salata de sfecla fiarta cu putina maioneza, usturoi si iaurt gros din belsug ( plus ulei si sare ), totul dat prin blender. Iese ceva ca un tzatziki, dar cu sfecla si e grozav de servit la friptura sau gratar. Imi place si in combinatie cu mar stropit din belsug cu lamaie si branza feta sau din cea cu mucegai.
    Supa de sfecla o fac acum toamna cu carne de vita, cartofi, morcovi, varza si multa smantana la sfarsit. Pun si cuburi de sfecla coapta sau fiarta, dar si suc de sfecla cruda, pe care o las in putin otet si apoi extrag lichidul ( cu manusi ). O gatesc mult rusii si polonezii, daca dai un search pe net o sa gasesti multe variante.
    Plus ca si frunzele fragede sunt bune de pus in farfurie ca salata :) Nu se arunca mai nimic, sfecla e o leguma perfecta !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Anul ăsta chiar a crescut sfecla, Dani. Sunt foarte mulţumită, mie îmi place foarte mult.
      Dacă pui nuci la salata de sfeclă, înseamnă că reţeta de plăcintă pe care am găsit-o eu e OK. :) Pe moment, m-a mirat un pic combinaţia.
      Mulţumesc pentru atât de multe idei, o să încerc neapărat ce mi-ai scris.
      Şi o să mai caut şi altele, chiar că posibilităţile-s nenumărate! E păcat să rămânem doar la tradiţionala sfeclă în oţet, pe care o ştim din copilărie şi atât (chiar nu-mi amintesc să fi mâncat altfel sfecla pe vremuri).

      Ștergere
  3. Salata de sfeclă este foarte bună. Vorbesc de cea tradițională, cu oțet și hrean.Am auzit mereu de supe cu sfeclă, sau mîncărică de cartofi, salată de cartofi cu sfeclă, dar nu am încercat...Sper să-ți reușească noile rețete și mai ales să găsești ceva mai gustos decît ceea ce cunoști deja!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, Marta, ieri am făcut salată de sfeclă cu chimen, foarte bună.
      Şi am făcut şi o prăjitură, care ne-a plăcut mult de tot. O să pun reţeta.

      Ștergere