joi, 5 octombrie 2023

Festivalul dovleacului de la Poșta Câlnăului

Drumul a fost simpatic. Câmpii imense. Sate modeste (ne-a plăcut mult comuna Smeeni). Pogoanele cică ar fi oraș... pfff... 
Multe stâne în câmp. Multe fântâni cu cumpănă, ca pe vremuri - numai în zona asta vezi.
Vreme bună.
La festival... drăguț amenajat. Mulți dovleci imenși, superb colorați, 2-3 modele de coșuri de răchită (ce dezamăgire!), usturoi de câteva feluri (baib, de iarnă, de primăvară), ceapă galbenă și roșie, mere Golden la un singur stand și... cam atât. Lume foarte puțină (cam 10 inși), mâncare absolut deloc (și ne era o foameeee, nu mâncaserăm nimic, cu gândul la ceaunele clocotind, cu mâncări îmbietoare, văzute pe FB cu o zi înainte).

Am cumpărat mere, coșuleț și... cam atât. Am stat de vorbă cu un producător care ne-a explicat cu e cu baibul (accent pe a - însemnând usturoiul format dintr-un singur cățel, măricel, rotund, doar dacă nu are apă deloc, musai cultivat în condiții vitrege).

Mai hacana de târg, în câmp, un stand cu fel de fel de legume: pepeni urâței, roșii urâțele, dovleci frumoși foc, de mărimi normale, ceapă de apă. Așa că am mai târguit câte ceva.





Baib - ce e-n vârf e sămânța.
Se pune primăvara în pământ (ce mai rezistă, că o mare parte din el seacă).




*



De multă vreme nu am mai văzut atât de multe oi... cred că am așteptat 5 minute ca să treacă toate. :)
Și fântâni cu cumpănă la tot pasul. Cu găleți noi - ceea ce arată că apa era bună (măcar pentru animale).





 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu