luni, 24 iulie 2023

Schimbări în grădină

Am micșorat grădina de legume, ca să muncesc mai puțin. Am adoptat următoarele 'prințipuri':

1. Pun ceea ce chiar ne place să mâncăm, nu mă mai las fascinată de plante diverse, exotice etc. cum făceam până acum. (E drept că 1% mai scapă și câte ceva ce pun pe principiul 'nu consumăm, dar dă bine în grădină' - de ex, castraveți cucamelon, 1 fir de frumusețe.)
2. Roșii - am ales 10 soiuri, mai ales mari, pentru salată; doar 2-3 soiuri sunt de frumusețe (Belle Coeur, Cherry roșii, Cherry galbene).
3. Am redus drastic numărul experimentelor - anul ăsta experimentez doar 2 chestii: (I) spanacul multicolor, pe numele său adevărat știr; și (II) cardon.
4. Mulcire la greu! (iarba tunsă, tufele de rostopască, am făcut rost de baloți de paie, trifoiul de pe cărări etc.)
5. Macerate, dar mai ales ceaiuri, infuzii, chestii care se fac în 2 zile sau chiar câteva ore - de ex, toți castraveții ratați (grași la un capăt și silfizi la celălalt, sau castraveții îmbătrâniți) i-am tocat într-o găleată, am adăugat apă de ploaie și, după un timp, depinde cât e de cald afară, când încep să bolborosească, am pus totul la rădăcinile castraveților care încă produc
6. Nu mă mai lupt cu dăunătorii cărora nu le fac față (cu excepția nezarelor pe care, și când se vor termina pe suprafața Pământului, eu tot o să le vânez, ca-n "Războiul lui Murphy", hahaha)
- de pildă, când au sosit puricii cruciferelor, știind de anul trecut că mă lupt 'geaba cu ei, am preferat să recoltez broccoli din calea lor
Ar mai fi multe de zis, dar trec la concluzii:
- muncesc mai puțin, mâinile și călcâiele sunt mai ok decât în anii de avânt muncitoresc 
- avem destul cât să merite să ne ocupăm de o grădină
- nu uimim pe nimeni (soacră, cumnată, FB etc., hahaha) cu rezultatele noastre 
- nu e totul pus la punct, dimpotrivă 
- nu mai risipesc bani pe nebunii (aici mai e de lucru, hahaha)



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu