sâmbătă, 24 iunie 2023

Ar fi deja nevoie de o ploaie bună

Pământul e uscat, am udat aseară, am udat în seara asta.

Au început să apară dăunătorii urâți, greu îndepărtabili prin metode eco. Drept care m-am repezit și am recoltat broccoli, ca să nu rămân fără el. (Mai toate firele au produs căpățâni, unele foarte frumoase, bine dezvoltate, altele doar un pic mai mari decât pumnul.)

Roșiile au rodit bine, sper să putem face bulion cu ce avem în grădină.
Se fac și castraveții, în câteva zile vom avea de salată.
Cu dovleceii stăm prost, au doar flori masculine.
La capitolul victorii, pe primul loc sunt ardeii bulgărești și ardeii iuți Steluța.
Ceilalți ardei și vinetele sunt încă la stadiul de flori.

Sunt foarte atentă la ce se întâmplă, îmi iau notițe și vreau să continui să-mi ușurez viața în grădină în anii ce vin.

*
Nu-mi vine să cred că deja aproape că a trecut prima lună de vară.
E foarte cald, toropitor uneori, până la obnubilarea minții. Sunt și mulți țânțari, mai mulți ca niciodată, parcă. 
Căldură, secetă, țânțari - rețetă imbatabilă pentru activarea instinctului de lâncezeală până la starea amorfă.

*
Cei trei căței de usturoi de la A.-M. au făcut tijă cu semințe. Primul, cu tichie, e cel mai mic. Ceilalți doi sunt mari (unul chiar uriaș).


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu