duminică, 29 aprilie 2018

Zi frumoasă de final de april

- Am pus în grădină opt cuiburi de cherry clasice, rotunde, roşii, dulci (seminţe din producţia proprie, răsad cam mic, să vedem dacă rezistă).
- Cicoarea a ieşit. Trebuie rărită/repicată.


- Au răsărit multe dintre seminţele pe care le-am pus direct în grădină (câteva cuiburi de lupin, nemţişori, margarete, călţunaşi). Răsadniţa de flori dormitează (gazania, sporul-casei etc.).
În schimb, au răsărit rezistentele tomate Current Sweet Peas (ies singure primăvara, se autoînsămânţează şi nu sunt afectate de gerurile iernii).
- Cele cinci fire de roşii sălbatice transplantate sub cerul liber rezistă cu brio.
- În ultimele alveole, ceva ce nu ştiu dacă nu cumva e buruiană (eu cred că am pus Hellenium).

Later edit: am aflat că se numeşte ardeiul broaştei (Polygonum persicaria)
cu efecte terapeutice (antiinflamatoare şi cicatrizante)

- Au răsărit mazărea-sparanghel şi limba-mielului.
- Am pus în grădină seminţe de sunătoare (poate prea devreme).
- Agapanthus africanus nu arată bine, e cam ciujdit. La fel campanula de grădină. (Care, până la urmă, se dovedeşte a nu fi de grădină; văzând-o cu florile atât de rapid trecute, am căutat ambalajul cu mare sârguinţă, ştiam că nu l-am aruncat. Şi da, zice că e campanulă Get Mee - de interior, trebuie să aibă 15-25 de grade Celsius, aşa că o s-o las în grădină până-n toamnă şi apoi o s-o iau în casă.)


- Am fost la pădure să caut rodul pământului. Nu am găsit.
- A înflorit spectaculos călinul.






2 comentarii: