joi, 7 mai 2015

Trandafirii - cum se pot păstra mai mult timp în vază

- trandafirii se taie dimineața devreme
- imediat după ce se taie, se pun într-un recipient cu apă multă, astfel încât tulpina să fie acoperită de apă cât mai mult
- se aleg trandafiri îmbobociți, care stau să se deschidă (deci nu boboci în fază incipientă, și nici flori complet deschise)
- odată duși în casă, din tulpina trandafirilor se mai taie un pic (1-2 cm), sub jet de apă, după care, imediat, tulpina se introduce în recipientul cu apă
- de pe partea de tulpină care stă în apă se îndepărtează frunzele
- vaza în care vor fi aranjați trandafirii trebuie să fie perfect curată
- vaza se umple cu apă rece, proaspătă, astfel încât cea mai mare parte din tulpina florilor să fie în apă
- se adaugă fertilizator pentru flori
- la 2-3 zile, se taie din nou 1 cm din tulpină
- apa florilor se schimbă zilnic
- vaza cu trandafiri nu trebuie să stea în lumina directă a soarelui

Fertilizatori DIY:
- zeamă de lămâie (scade PH-ul) și zahăr (hrănește planta)
- 7-Up sau Sprite, în proporție cu apă de 2/3
- aspirină pisată plus aceeași cantitate de zahăr
...lista rămâne deschisă :)

Rosa Damascena (sursă foto, Famous Roses, de unde mi i-am luat și eu și-i aștept să înflorească anul ăsta)
______
Surse informații:
Fine Gardening
The Bouqs

4 comentarii:

  1. Știam de aspirină și de zahăr. Iată că aflu lucruri noi. Merci.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și eu știam de aspirină, Marta. De la mama. Dar uitasem cu desăvârșire.
      Mulțumesc și eu pentru că ai lăsat un semn că ai trecut pe-aici. :)

      Ștergere
  2. Buna dimineata, interesant si util articolul mai ales ca, nu peste mult timp incepe sezonul lor.
    O duminica frumoasa va doresc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bună, Vasile. Chiar că începe sezonul - până și trandafirul bulgăresc pe care l-am pus toamna trecută, și nu mă așteptam să înflorească anul ăsta, are totuși un boboc urieșesc. :)
      Spor la lucru și numai bine!

      Ștergere